03 juli 2013

Positiv bok

Det här med positiv bok lärde jag mig av Fiff för nåt år sen. Konceptet är att man varje dag skriver ner en positiv sak som har hänt, något som varit roligt, gjort en glad, värmt ens hjärta litegrann. Poängen med att göra det här är att se att även om man har tuffa och jobbiga dagar, så brukar det finnas iallfall en liten detalj som värmt litegrann. Efter hand som man skriver ner dom här får man ett jättefint förråd av positivitet att ta fram och muntra upp sig själv med om man känner sig nere ! Det är härligt att läsa och göra sig påmind om en massa fina grejer som har hänt :)
Positiv bok ! :)
Jaha, det här kanske inte hade så mycket med pyssel att göra..? Men det kan det ! Min egen bok är köpt (förmodligen på Akademibokhandeln en gång i tiden), omslaget har lila siden med broderade fjärilar på. Den var det finaste jag hade till hands när jag började med detta. Men den här lilla boken är ju ett ypperligt tillfälle att pyssla till det ! På tex TGR kan man köpa anteckningsböcker med hårt omslag för typ 20kr, sedan kan man klä om boken i tyg eller papper och dekorera den efter behag. Kan bli hur festligt som helst ! Att ha en fin bok som man blir glad av att titta på är ju liksom ett plus :)

--> Ursprungligt inlägg av Fiff ! :)

2 kommentarer:

  1. Vad roligt! Blev jätteglad att läsa att du blev inspirerad, och att du fortfarande skriver varje dag! Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en sån fin källa till positiv energi :) <3

      Radera