04 juli 2013

Liten påse av mormorsrutor

Jag behövde en liten påse att samla mina Yatzy-tärningar i... Så jag improviserade en utav mormorsrutor ! Vad jag älskar det här - att ha ett behov av någonting och att kunna skapa grejen helt själv ! Det känns så enormt tillfredställande :)

- Gör 2 mormorsrutor
- Virka ihop rutorna i tre av sidorna med fm (avig mot avig)
- I påsens toppen har jag gjort 3 varv. Varv 1: fm, Varv 2: stolpar, Varv 3: fm. (Vill man att påsen blir högre gör man fler varv ovanpå)
- Virka lm-kedja och trä genom stolparna vilket fungerar som förslutning. Funkar med både ett och två snören. Jag orkade inte räkna på antalet utan bara körde på och sen trädde in snöret som jag kände för ;)


Gjorde en påse till åt en annan uppsättning tärningar, den blev lite större för det lila garnet var lite grövre :) Det är akrylgarn jag har virkat i, och 4mm virknål till rutorna och sedan 3mm till ihopvirkningen och toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar