25 september 2018

Stained glass designs

Äntligen klar med mina stained glass.. Ser att jag listade dom som pågående projekt här. De 2 har varit klara längre och varit roliga att fylla i, medan den sista med järneken nyss fick de sista fälten ifyllda. Det störde mig länge att kanterna på bladen är gula, tänkte att det var en miss, men sen kom jag att googla järnek och såg att det visst finns en variant som har ljusgula kanter kring bladen! Då kändes det bättre och jag fortsatte lite.. Men sen tog det emot då mönstret angav väldigt konstiga färger för bakgrunden i den.. Slutade med att jag gjorde den i 4 turkosa nyanser, för att bryta av mot de övriga färgerna. Är inte supernöjd med den fortfarande dock, men hittade ingen annan lösning..



Mönster från Christmas Cross Stitch Favorites (2015).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar