11 september 2018

Virkade fjärilar till välgörenhet - Yarndale 2018

Sjukt längesen jag virkade något. Fick syn på årets virka-och-skicka-projekt till Yarndale 2018 - fjärilar! Läs mer om projektet i deras post. Där finns även länkar till bra gratismönster.
Fjärilar till Yarndales välgörenhetsprojekt 2018.
Jag testade Lucy's fjäril först, ovan i orange & lila. Kämpade med virktermerna till en början, trots att jag hade tagit fram instruktioner/illustrationer i böcker samt listor med svenska/UK/US, trots detta blandade jag ständigt ihop de amerikanska och brittiska virktermerna och fick dra upp 2a varvet hur många gånger som helst.. Fick ihop det tillslut! Blev inte supernöjd dock..

Nästa fjäril jag testade var denna mormors-inspirerade, mkt lättare och roligare. Olika effekt beroende på tjocklek på garnet samt färgvalen.. De andra 3 är gjorda enligt detta mönster. Var roligt och blev lite massproduktion.. Visar fler senare :)




HÄR kan du läsa och se bilder från Yarndale-festivalen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar