11 september 2018

Virkad mössa i chunky garn

Hittade en i princip färdig mössa i min "övergivna-virkprojekt-låda". Det enda som behövdes göras var att fästa start-tråden! Ingen aning varför den blivit liggande.. Måste varit många år sedan jag gjorde den. Tog fotona innan jag fäste tråden, jag snörpte ihop hålet i toppen när jag gjorde det! Tips. Jag virkar ju över start-tråden när jag gör första varvet, sedan när jag fäster drar jag i den för att snörpa ihop hålet, leder tråden under med nålen flera varv o drar åt, så sluter det sig fint :) 



Gjord i ett tjock o härligt garn som jag vill minnas att jag köpt på Panduro för många herrans år sen.. Mönstret är frihandat och anpassat till mitt huvud, älskar att den är precis den perfekta längden till mig! 

Specialvirkad efter min huvudform ger utmärkt passform!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar