08 oktober 2015

SINGER

Jag har blivit med symaskin ! Tidig julklapp från världens bästa mamma ! Och nytt sybord :) Behöver bara möblera om lite i vardagsrummet nu.. Var för ivrig för att ta bild haha :P


Så nu börjar resan med att lära mig sy på maskin igen ! Det har jag inte gjort sedan högstadiet. Minns att vi lärde oss för första gången i lågstadiet o då fick vi t.o.m symaskinskörkort ! Haha :D Jag började iaf med att läsa igenom instruktionsboken både en o två gånger - det står för övrigt att man skall använda skyddsglasögon.. Alltså vilken person sitter hemma med skyddsglasögon när de syr på maskin !? Hur som haver. 

Första steget var att spola upp tråd på en spole och sedan att trä maskinen. Nervöst ! Tog sedan en provlapp och testade lite olika sömmar, det är lätt att välja på hjulen o det finns ganska mkt att välja mellan. Sen improviserade jag ihop en liten lavendelpåse som ytterligare test. Insåg att sömnad kräver ganska noggrannt förarbete, som att klippa rakt o att nåla ihop sidorna innan man syr ! Det ska bli spännande att testa mera !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar