08 oktober 2015

Patchwork lanyard

Har kikat runt lite på nybörjarprojekt men fastnade för denna beskrivning på nyckelsnöre som egentligen är designat för att använda upp tygrester, men man måste ju börja någonstans !

Mitt lilla tygstash består utav Tildatyger (tygerna Panduro, asken Hemtex), 4st turkosa, 1 vit, 1 röd. Sen har jag nog nåt tygstycke jag fått från mamma. Men dessa små tygstuvar är utmärkta att börja små projekt med :)

Det var nervöst för varje steg, men roligt att testa på något nytt ! Fästmannen tycker det är kanon att jag lär mig sy, han ser det praktiska med det :) Så lite bilder från alla stegen då !




 Sådär ! Den blev inte perfekt, men den duger nog gott till mig :) Kul att ha lyckats skapa något ! Är sugen på att göra fler men måste isf hitta att köpa fler clips, dessa hade jag hemma redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar