26 juni 2013

Virka för välgörenhet - mormorsrutor

Såhär blev mina första 5 mormorsrutor till välgörenhetsprojektet. Om man vill hjälpa till så är det alltså rutor i   valfritt utförande och färg i bomull eller akryl med måtten 15x15 cm (alternativt en dubbelruta 30x30cm) som ska skickas till Marika för ihopsättning till filtar :) Adressen finns i eventet som jag länkade till.
Känner mig lite sentimental över mina första mormorsrutor, så tänkte spara bilder på dom allihopa :) Gillar färgkombinationerna.. Speciellt den mörkblå/ljusblå/ljuslila ! Rutorna är inte blockade så dom ser lite sneda ut :P





Jag har varit sugen på att testa nya mönster på rutor.. Men det är alltså något magiskt med just klassiska mormorsrutor, så lätta att svänga ihop framför en film eller serie och ja det är nästan så man sitter i trans och virkar ;) Så det får bli till framtiden med experimenterandet !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar