14 maj 2013

Födelsedagskort

Förra veckan var jag iväg på ett 170 års kalas, ett gemensamt firande för ett par som fyllt 80 och 90. Knåpade ihop ett ganska stort kort, har snöat in på det här med att använda knappar. Bestämde mig för att hålla mig till blått och rosa, mest för att jag hade flest stora knappar i den färgen, för att pappret är en av mina favoriter och för att jag hade skumbokstäver tillräckligt i de två färgerna. Det kändes så plottrigt att dra in fler färger.
Kort till 170-års kalas
Basen är kartong från random köksprodukt, klistrat på papper (från TIGER) och sedan knappar (från Make and Create) och skumbokstäver (från Netto).. Väldigt enkelt och.. Stilrent ? Kände att jag stannade där för att inte göra det för plåttrigt.. Jag är så dålig på det där haha ! Baksidan är prydd med ett rosa papper med små ugglor på :P

4 kommentarer:

  1. Gillar ditt val att hålla sig till två färger! Det blev riktigt stilrent! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Vad glad jag blir :D Tycker det är så svårt med färgsammansättningar och dylikt !

      Radera
  2. Vilket fint kort! Jag bara älskar knappar! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ! Jag har fått lite dille på det också :D Kul att du tittade in :D

      Radera