18 april 2019

Piffiga påskpresenter med printade vintage kort/etiketter

Kreativa Helena Lyth delade med sig av så fina påskkort/etiketter att printa ut! Fixade ett gäng till min mamma som ska ha gäster och några i lite större format för mig att använda som kort/presentetiketter. Skärmaskinen på jobb är guld till sånt här när man som jag inte är så bra på att klippa rakt haha.. Såhär blev det iallafall! Namnen är censurerade med gult.

Jag älskar att slå in i silkespapper! Så skört, frasigt, lyxigt.. Finns i så många kuliga varianter nuförtiden! Detta från Flying Tiger of Copenhagen, de har  förpackningar med flera olika färger/mönster till bra pris. Silkespappret används för andra gången här - använder man ingen tejp håller det sig bättre + man undviker tejp wohoo!

En Apotea-låda enkelt o snabbt klädd i färgglatt papper med limstift.. Kontrasterande färger på toppen och sidorna - och givetvis silkespapper inuti runtom presenterna, ljusgrönt! Använde avklipp från sidofärgen för att rama in kortet direkt på lådan. Liten detalj med pappers+paljett-blomma o en liten flörp av presentsnöre för att lättare få upp locket!

Här har jag återanvänt en supergammal men fin presentpåse! Dessa brukar kosta en slant, men jag o mamma är duktiga på att återanvända o skickar gåvor fram o tillbaka mellan varandra i dessa fina påsar/lådor! Det är bara till att byta ut kortet som jag har hängt på snörena. Även presentsnöret är återanvänt. Älskar kombinationen lyxig presentpåse med silkespapper! Gömmer innehållet litegrann också.

Hoppas dessa små påskpresenter ska bli uppskattade.. Jag har satsat på ätbara, göttiga grejer.. :) GLAD PÅSK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar