28 april 2016

Lockande ögon - KLAR !!!

ÅH ! Efter 3 år är den nu äntligen färdig ! Mitt "big kitty project". Den heter Lockande ögon (Alluring eyes), är designad av Dyan Allaire, ett kit av Kustom Krafts Inc, o den är köpt från Margarethas (jag fick den i 25årspresent). Jag har varit dålig på att göra WIP (work in progress) updates här i bloggen, o under ett helt år låg den vilande. Men nu är den alltså färdig ! Katten är 168 sts bred x 204 sts hög o innehåller därmed hela 34272 sts !!!!


Den är gjord på 14ct aida m DMC floss. 3 av färgerna i kittet tog slut ! Den första hade jag tursamt nog, den andra fick jag gå o köpa till, o den tredje gick precis jämt ut ! Mönstret är 9 sidor stort. När jag påbörjade denna var jag fortfarande nybörjare o hade inte mkt erfarenhet, det största jag hade gjort var inte mkt mer än 1 dm högt o den hade jag inte ens gjort klart.. Men jag hade självförtroende ! Mitt broderande har ju utvecklats enormt under dessa år, tex bättre sätt att fästa trådar, att loopstarta o att inte göra för stora hopp. Nu ska den tvättas, torkas, strykas o ramas in - så fort jag hittat ett bra ställe att få det gjort på..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar