15 september 2013

Korsstygnstidning: The World of Cross Stitching

Åhh, hittade denna korsstygnstidning på Pressbyrån i fredags. The world of Cross Stitching (nummer 207).
Den kostar 115 kr, vilket jag först tyckte var svindyrt för en "tidning".. Men rättfärdigade inköpet med att födelsedagspengar användes till något som förstärker min hobby (handarbete).. Efter att ha bläddrat i tidningen så måste jag dock säga att priset är väldigt rättfärdigat och att man får mycket för pengarna ! Det finns massor med mönster och inspiration i den, allt från stora projekt till små grejer man kan sätta på kort eller som till min märkduk ! Och..
.. Med tidningen fick man också ett kit till ett supersött julkort med en pingvin på skidor ! Komplett med garn, väv, pappersram till kortet samt kuvert. Prismässigt så ligger ju julkorts-kit ungefär i den prisklassen och upp mot 200 på tex Margarethas. Så ja, jag ville bara framföra dom insikterna för andra som kanske funderat men tvekat på att köpa en dylik tidning :) Min lilla pingvin är nääästan färdig, skall bara på några detaljer så är han klar :D Är verkligen helt uppe i det här med korsstygn just nu, men har lite virkade grejer att visa upp snart.. ;)

Det är även värt att spana in deras hemsida. Om man registrerar ett användarkonto, vilket är gratis och bara kräver en email-adress, så får man tillgång till många väldigt fina gratis korsstygnsmönster i olika teman från årets alla högtider och säsonger som man kan ladda ner i pdf-filer. Väl värt att spana in ! Och jag tycker inte att man skall bli avskräckt på att det är en engelsk sida, den är väldigt lättnavigerad och själva korsstygnsmönstren är ju bilder och inte ord så där spelar ju språket ingen roll !

Just det, i tidningen tipsades även om fb-gruppen Cross Stitch Friendly Circle som jag har gått med i :) Det är enormt roligt med dessa intresseinriktade fb-grupper där man kan få kontakt med likasinnade, få/ge hjälp och inspiration !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar