01 februari 2020

Magical's Bookmark SAL - January

EPIC EPIC EPIC! Mönster via Magical här. Färgerna är så läckra men eftersom jag inte hade alla nyanserna av blått blev det att jag inverterade färgerna istället, ville gärna använda handfärgad tråd också.

  • 18 ct mörkblå aida (köpt via Ateljé Margarethas)
  • Handfärgad tråd fr Jodyri designs, January 2014 Ltd Edition "Jack Frost"
  • DMC b5200 (vit)
  • Ljusblå metallic fr Playbox (också fr Margarethas) (se de underbara färgerna nedan!)


Tog lite progress-bilder samt materialbilder när jag övervägde färger.. :) Hjälper alltid att lägga ut trådarna på tyget, sk "floss toss".







Och sen var det ju dags att sy ihop det också! Ett väldigt speciellt sätt att göra det, med sömmen mitt på baktill! Jag antog utmaningen.. Och valde att göra min outline i matchande färg som tyget, DMC 796. Var lite svårt att se, men väl värt det för sömmen blev i det närmaste osynlig! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar