27 november 2019

Slow ho ho - Sloth juldekoration broderad och monterad med filt

Ska bli julkort* till min bror som älskar sloths :) Cross Stitch Crazy issue 261


*Gjorde det till en dekoration istället! Tänkte det blir mer användbart.
- Klippte ner kanterna på aidan
- Sydde fast den med running stitch på filtbit
- Klippte till en kartongbit
- Sträckte filten över kanterna o fäste tillfälligt med limstift, sydde sedan ihop hörnen
- Klippte till en bit filt som jag sydde över baksidan
- Broderade mina initialer på en filtbit som jag också fäste på baksidan
- Gjorde snodd av DMC mouliné + glittertrådfilament (se guide hos Magical här) som jag fäste i sidorna baktill
- Voilá allting klart! Some en liten minitavla. Bra när man inte har tillräckligt med tyg för att rama in på annat sätt ju! Lämnade den väldigt plain och utan dekorationer. Ser annars många som fäster något längs med kanten väldigt fint..


Tog en bild med granen som bakgrund också.. Kan tänka mig att göra dekorationer på liknande sätt men då kanske runda eller ovala former.. Iaf liten aningens mindre! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar