14 april 2017

Påskprydnader 2017

Sådär, istället för traditionella påskkort bestämde jag mig för att göra påskprydnader iår ! O så ville jag testa en ny idé istället för de små "kuddar" jag sytt tidigare på maskinen..


Liten bildguide på tillvägagångssätt.. 

Stryk (baksidan). Stryk fast vlieseline. Markera o klipp ut önskad form.


Måtta storleken o placeringen på spetsen

Fäst med limstift (eller önskat lim)

Limma fast bakstycke av filt i samma storlek

Kanske man hade kunnat sy dom på maskinen, men jag känner mig (fortfarande !) inte så jättehemma på den o ville inte ha nån störande söm.. Vlieselinet är så hårt att det inte skulle gått att sy för hand heller (iaf för mig), går inte direkt att nåla ihop det på ett bra sätt heller. Nåja, jag är nöjd ! O eftersom de är så lätta tror jag limmet kommer hålla. Jag använde limstift, har det till allt, men går säkert med tyglim om man har det.





 GLAD PÅSK !! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar