11 september 2016

Jeansrem till datorväskan

Min laptopväska har säkert 10 år på nacken o remmen plötsligt utsliten.. Sydde mig en ny av ett par gamla favoritjeans.

Mätte efter min gamla rem, 115cm lagom, la till 2x5cm för att vika runt hakarna.. Eftersom jeansen inte var så långa (hah) valde jag att skarva 3 bitar för att inte få en söm mitt uppe på axeln. Mätte bredden på den gamla remmen till 3,5cm, dubblade detta till 7 cm. Vek in båda ytterkanterna till mitten och sydde med en bred och tät sicksack över båda samtidigt. Kontrollerade längden o klippte till 125 cm, vek varsin stump över hakens spänne o sydde fast m 3 sömmar, dels för att hålla fast o dels för att det skulle vara dekorativt. Tyckte det blev snyggt med knallrosa söm på svart jeanstyg (turen i latheten, var den tråden som satt i maskinen hah).


Blev iaf nöjd med min nya rem till datorväskan ! Jag är fortfarande bara nybörjare på maskinen, men jag klarar av att hantera den o improvisera något som blir kanske inte så prydligt men åtminstone fullt funktionellt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar