01 augusti 2016

Fantasy SAL !

Åh ! Jag är så dålig på att lägga up WIP-bilder.. Men 1a juli startade min Lakeside Needlecraft Durene Jones Fantasy SAL (pust). En SAL är alltså en stitch-a-long o tanken är att man får en bit av mönstret i taget o man är många som deltar o gör projektet lite personligt genom olika tygval etc. Att det är "mystery" innebär att vi inte vet vad som kommer komma de nästkommande månaderna.. Vad vi fick se från början var en smygkik på en bård i vackra lila/blå nyanser o att det var fantasy-tema, specialdesignat av Durene Jones - kanske min abosluta favoritdesigner ! Så jag var helt såld på idén och ivrig att få delta i min första SAL :) Vi är nu nästan 400 personer som deltar och det är så himla roligt att se vilka tyg alla har valt, en del använder variegated eller coloris-trådar också, o vi har börjat på så himla många olika sätt ! Idag (1a augusti) släpptes den första karaktären som ska vara inuti en av de 12 cirklarna och varje månad kommer det alltså komma en ny.. Så först nästa sommar är vi klara :D
Bilden på den fulla bården släpptes 1 juli, lånad från Lakeside Needlecraft.
Mina progress-bilder såhär långt.. :) Jag syr på vit 18ct aida ! Lite blandad bildkvalitet då några är tagna i lampljus på kvällen o andra i dagsljus men det får duga ;) Som synes har jag även införskaffat en plastic snap frame (från Sewandso). Väldigt lätt och smidig att använda, behaglig att sy med och även en lagom storlek (14x14 inches). Kommer säkerligen införskaffa mindre storlekar till mindre projekt i framtiden.. Men för stora projekt är detta guld värt då man slipper hålla en stor bunte med tyg i handen o tyget blir uppsträckt bra utan ansträngning o det ger snyggare stygn ;)







Man kan köpa mönstret HÄR o det går bra att ansluta sig när som helst under året :) Det finns tillgängligt både som pdf o papperskopia (jag valde pdf) och man kan enkelt att välja till tyg eller tråd-kit om man vill. Jag köpte trådarna då jag inte har full DMC hemma o det var väldigt smidigt ! Måste säga att jag upplevt bra service från Lakeside Needlecraft <3 Det är himla spännande att se vilka nya karaktärer som kommer dyka upp varje månad ! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar