11 mars 2016

Nalle Puh

Åh, upptäckte att jag hade en ofärdig Puh i byrålådan ! Ett kit från Vervaco (design CR1109133). Den blev liggandes o jag trodde att det endast var en liten reparation i nederkanten som behövdes men det saknades ju två små humlor och backstitching ! Hittade dessutom 2 små fel på blomman så jag fick dra upp lite o rätta till :)


När jag påbörjade Puh för ett antal år sedan hade jag aldrig sytt något så 'stort' (HAHA) o det var mitt första kitt. Minns att jag frågade om råd i stitchinggruppen om hur jag skulle tolka beskrivningen då det var lite oklart med antalet trådar för färgerna.. (Den blåa bakgrunden är gjord med bara 1 tråd).

Innan denna hade jag bara gjort mindre motiv som fick plats inuti min syring (ett måste då jag sydde på grov väv som gärna drog ihop sig om man spände för mkt). Så jag använde givetvis ringen även här, fick höra att det skulle gå bra att sätta ringen även över stygnen  - MEN jag råkade ut för att några stygn i nedre hörnet blev liksom MOSADE... Sedan dess har jag inte använt syring (hoop) utan bara hållt tyget fritt i handen. När jag gjort mina kort har jag iofs oftast jobbat på små bitar som inte kunnat sättas i ringen alls.
Före o efter reparationen !
Sen upptäckte jag även att det finns en fläck på tyget uppe i vänstra hörnet, förmodligen te, så nu blir nästa projekt att försöka få bort den.. Det är inte så väldigt framträdande men väldigt tråkigt givetvis, kanske därför den lades i lådan också ? Skönt att ha den färdigsydd iaf ! Om jag får den fin så blir den inramad på något vis o bortskänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar